May 17, 2010

SERNIK MANGO • KOOPERATYWA KULINARNA

Jest tylko jedna osoba, z którą bez problemu się mieszczę w mojej małej kuchni. Co więcej, z tego pozornego tłoku wychodzą całkiem niezłe rezultaty. W tę sobotę wynik był dziwny, ale ciekawy. Wiem już co bym chciała poprawić w kolejnej wersji, ale nie jest źle jak na wielką improwizacje.

Upiekłyśmy z Iwo dwa serniki mango. Każda według własnego pomysłu. Wyszły zupełnie różne. Mnie smakowały oba, Iwo nie smakował żaden... ;) Najważniejsze, że po analizie wiemy co zmienić w kolejnych :)

SERNIK MANGO by M


150 g cukru (używam tylko brązowego trzcinowego)
4 żółtka + 2 całe jajka
650 g pulpy mango (używam pulpy z puszki, sprzedają ją np. w Kuchniach świata)
1,3 kg twarogu śmietankowego mielonego (np. President)
100ml mleka 3,2 %
100ml śmietany kremówki
1 budyń śmietankowy
1 mango (najlepiej świeże, ale może być z puszki)


Cukier, żółtka i jajka ubiłam na bardzo puszystą masę "kiciusiem", dodałam pulpę mango, potem mleko, śmietanę i budyń, na końcu twaróg. Zawsze używam rozdrabniacza do sernika żeby uzyskać idealnie gładką masę.
Sernik wylałam do tortownicy i posypałam kawałkami mango (lekko poruszałam masą żeby mango schowało się pod powierzchnię sernika), piekłam prawie godzinę w piekarniku nagrzanym na 175 stopni. Potem studziłam w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach. Na noc włożyłam do lodówki.

Sernik nie jest bardzo słodki, ale delikatny, przez użycie rozdrabniacza, jest jak mus. Może kolejny warto zrobić z mascarpone? Czuć wyraźnie smak twarogu. Ponieważ sernik nie ma spodu, należy go przechowywać w foremce, ale na talerzu (wycieka z niego słodki syrop). Najlepszy w tym deserze jest kolor ;)



4 comments:

Dziwnograj said...

Mango to jeden z moich najulubieńszych owoców, a sernik to jedno z moich najulubieńszych ciast. Czyli połączenie doskonałe. Nigdy nie jadłam pulpy z mango. Muszę spróbować

dorota20w said...

ale pysznie wygląda !

zapraszam do mojego konkursu
http://smakuje.blox.pl/2010/05/Oliwa-Sanremo-Grup-i-KONKURS.html

KUCHARNIA, Anna-Maria said...

Nigdy nie jadłam sernika z mango! Intrygująco brzmi.
Uwielbiam kuchenne spotkania-pieczenia-gotowania.
Pozdrawiam serdecznie:)

Paula said...

wybornie wygląda! ten kolor jest fantastyczny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts