August 1, 2008

Letni sernik romantyczny




Przepis na ten sernik podała mi Griszka. Oryginalna wersja jest z ananasem przykrytym kokosową bezą. Robiłam różne jego modyfikacje lecz wersja Griszki jest najlepsza. Tym razem chciałam obniżyć ilość kalorii ze względu na sezon strojów kąpielowych. Zrezygnowałam z kruchego spodu, a na wierzchu ułożyłam owoce z galaretką.

Ciasto:
• 100 g masła
• pół szklanki cukru
• szklanka mąki
• proszek do pieczenia

Masa serowa:


• 5 zółtek (białka zostawić na bezę)
• 3/4 szklanki cukru (najlepiej trzcinowego)
ubijam żółtka z cukrem
• cukier waniliowy
• 1.30 kg sera śmietankowego mielonego
ser rozprowadzam z jajkami rozdrabniaczem, co pozwala uzyskać jednolitą masę, potem stopniowo dodaję:
• olejek pomarańczowy i cytrynowy
• 400 ml mleka
• budyń śmietankowy
• skórkę pomarańczową
• duże rodzynki (kilka godzin wcześniej zalewam je gorącym rumem z Martyniki i Cointreau)

Na lekko podpieczony kruchy spód, wylewam masę, piekę w temperaturze 180 stopni, 35-45 minut.

Wersja z ananasem i pianą kokosową (zdecydowanie lepsza):

zaraz po upieczeniu, układam cienkie plastry ananasa na powierzchni sernika i przykrywam pianą z białek ubitą z kilkoma łyżkami cukru (ilość zależy stopnia uzależnienia od cukru), na końcu dodaję wiórki kokosowe. Ponownie wstawiam do piekarnika i czekam aż piana się dobrze zarumieni.

Sernik przed podaniem musi stać co najmniej kilkanaście godzin w lodówce.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts